2016. október 31., hétfő

Képviselőfánk

 Nem vagyok egy nagy sütőmester,közelről sem.... ez életem első égetett tésztája,most éreztem szükségességét az elkészítésének :)) majd még alakul,a külalakkal vannak némi gondok...
 Tészta:
-150g liszt
-150g vaj
-1,5dl víz
-csipet só
-6db tojás
.......*
Ezekkel az anyaghányadokkal is elkészítettem:
-10dkg liszt....20dg
-1dl víz ....2dl
-csipet só
-10dkg vaj....20dkg
-4db tojás....8db
Felteszem a vizet,a vajat és a sót.Erős lángon felforralom,majd állandó keveréssel hozzáadom a lisztet.Az egészet simára,egyneműre keverem,közben ügyelve arra,nehogy leégjen.Miután azt tapasztalom,hogy a tészta összeállt,és elválik az edény falától-ez pár perc csupán-leveszem a tűzről és egyenként hozzákeverem a tojásokat.A tészta állománya akkor jó,ha könnyen elválik az edény falától és kissé terül.Habzsákba teszem a tésztát,és nagyobb csövön félgömböket-kupacokat :)-fecskendezek.A halmok legyenek egymástól kissé távolabb.
210 fokos kissé gőzös sütőben kb 25-30 perc alatt készre sütöm.Akkor jó,ha felszíne aranysárga,szerkezete szilárd,lyukacsos állományú,könnyű.
Tölteléke ízlés szerint lehet többféle,én -jobb híján-a KRÉMESEMNÉL szokásos krémmel töltöttem,csak harmadoltam a mennyiségeket.:
1 cs. puding,2,5dl víz,2db tojás fehérje,és a cukor mennyiségek is kevesebbek,azt ízlés szerint tettem bele .
*
azóta elkészítettem csokis és gesztenyés töltelékkel is! mindkettő nagyon finom,karácsonykor tuti lesz nálunk :)
ITT egy nagyon jó bemutató,hogyan kell égetett tésztát készíteni,én ezt néztem segítségnek,csak nem ecklerfánk formába nyomtam,hanem bömböcöket :)
Nekem a tésztájába nincs cukor,és előre felütöttem a tojásokat,így mikor félrehúztam a tűzről mindjárt tudtam beletenni,és folyamatos keverés mellett teszem a többit is,nem akkor ütöm egyenként-egyébként sem szeretem direktbe ráütni,sosem tudni nem rossz-e :/-
Fontos,hogy jól kikeverjük a tojásokkal,akkor lesz szép lyukacsos a tészta.




Nincsenek megjegyzések :