2014. január 19., vasárnap

Túrós-csavart kenyér(ke)


Brigittánál láttam ezt a kenyeret,és azonnal megtetszett.Nem csalódtam,még akkor sem,ha nem is tökéletesen ugyan úgy készült.Ugyanis nem volt itthon kenyérlisztem,így kukorica és rétesliszt keverékével helyettesítettem.Az olivabogyó helyett reszelt sárgarépát,és pepperoni paprikát tettem bele.
190 fokon sütöttem kb. 35 percig.


Hozzávalók:
300 g teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
75 g BL80 kenyérliszt (ezt helyettesítettem kukorica liszttel,és rétesliszt keverékével)
100 g tehéntúró
1 tk. oregánó
1 tk. só
1 ek. extra szűz olívaolaj
1 tk. cukor
28 g friss élesztő
2 dl langyos víz
15 szem fekete olívabogyó (e helyett sárgarépa,és pepperoni paprika ment)

Az élesztőt a langyos cukros vízben felfuttatom,és a többi hozzávalóhoz adom,bedagasztom.Általában kézzel dagasztok,vagy robotgéppel,mikor hogy :)
Egy nagyon kellemes,kezelhető tésztát kapok.
Két részre osztom,cipókat formázok.Téglalapra nyújtom,reszelek rá sárgarépát,darabolt pepperoni is megy rá,feltekerem.A második cipót ugyan így.Egymás mellé rakom őket,és egymásba tekerem.Végeket aláhajtom.Picit megszórom liszttel.
Sütőpapíros tepsiben kelesztem fél órát,aztán 190 fokon kb. 35 perc alatt készre sütöm.

Nincsenek megjegyzések :