2014. január 26., vasárnap

Diós csiga muffin formában


A diós édességek a gyengéim  :( Szerencsére ebből csak 12db lett,és négyen vagyunk rá!!!! :)
 Hozzávalók:
-2dkg élesztő
-2dl langyos tej
-kiskanál cukor
-35dkg liszt
-1 tojás
-kevés só
-3-4dkg vaj
A töltelékhez:
-10-10dkg darált dió és porcukor
-6dkg Rama
Így készítem:
Az élesztőt a langyos tejbe morzsolom,és a cukorral meleg helyen felfuttatom.A lisztet egy tálba teszem,a közepébe jön a tojás,a felfuttatott élesztő,kicsi só,és az olvasztott vaj.Rövid ideig dagasztom,majd meleg helyen kelesztem úgy negyven percig.
Közben a muffinformát kikenem vajjal.A töltelékhez a cukros diót összekeverem a vajjal.
A tésztát belisztezett nyújtólapon vékonyra(3mm)kinyújtom,és belekenem a tölteléket(nem kell megijedni,kicsit keményebb,vizes  késsel dolgozzunk).Feltekerem mint a piskótát.Fontos,hogy ne legyen vastagabb 5-6cm.nél,mert különben nem fér a formába!Jó szorosra  kell tekerni,12 részre vágni.oldalát megkenni olvasztott vajjal,aztán mehet a formába.(nem kell bele muffinpapír,abba csak tálaláskor tettem!!!)
Tetejüket a maradék olvasztott vajjal megkenem.
Előmelegített sütőben 180fokon sütöm 12 percig,akkor kiveszem,meglocsolom egy kis cukrozott tejjel(és szórtam rá barnacukrot!).Visszateszem a sütőbe,és még úgy 12 percig sütöm.Kiveszem,szórok rá még melegen vaniliás cukrot.
Szerintem nagyon finom,érdemes elkészíteni!
Lehet mák vagy fahéjas töltelékkel is!


2 megjegyzés :

Juci írta...

Megfejtettem! Muffinformában sült darázsfészek! Remek! Nagyon ötletes, én is kipróbálom, csak járjanak le a gyerekeim vizsgái.Kénytelen vagyok nagyon korán főzni, hogy csend legyen a lakásban...

iceflower írta...

Kedves Andi!

Egy játékra szeretnélek meghívni, ha van időd, és van kedved hozzá, nézz be hozzám!
http://www.fozzunk-egyutt.blogspot.hu/2014/01/ismerjuk-meg-egymast.html