2012. április 1., vasárnap

csupa csoki torta

Születésnapom lesz,holnap!:)-ne firtassuk,mennyi az annyi:):)



Mint már többször írtam,nekem nem kedvencem a csokis,de kedveskedni szerettem volna a családnak,így az előző tortát kissé átalakítva készítettem el.Az alaptorta ugyan az,de háromrészre osztottam,és csokis mascarponés krémmel töltöttem,meggyszemekkel bolondítva.


HOZZÁVALÓK,A TÉSZTÁHOZ:



15dkg étcsokoládé
-6db tojás
-12dkg cukor
-10dkg vaj+a formához
-12dkg liszt+ a formához
-1/2csomag sütőpor
Gőz fölött olvasszunk fel 15dkg étcsokit.Hagyjuk kihűlni,majd a felkockázott vajjal keverjük fényes,sima krémmé.Válasszuk szét a tojásokat.A sárgáját egyenként dolgozzuk a csokoládéhoz,a fehérjékből pedig verjünk kemény habot a cukorral.Szitáljuk tálba a lisztet és a sütőport.Forgassuk össze a csokis keveréket és a tojásfehérjehabot meg a sütőporos lisztet.
Simítsuk a masszát kivajazott lisztezett kapcsos tortaformába(25cm-es),és süssük 160 fokra előmelegített sütőben 50 percig.Hagyjuk a formában kihűlni,majd keresztben vágjuk félbe a tésztát.



KRÉM:
-25dkg mascarpone
-10dkg étcsoki
2dl habtejszín
-kb.15dkg cukor
-ízlés szerint meggybefőtt
A csokit felolvasztom.Kissé kihűtöm,és elkeverem a mascarponéval,annyi cukrot adok hozzá,hogy kellemes íze legyen,ez nálam kb.15dkg volt-Kóstolni!!-A tejszínt habbá verem,először pár kannál adok a csokismascarponés krémhez,kikeverem,majd folyamatosan adom hozzá az egészet.Nem kell bele zselatinfix,tökéletes az állaga így is.
A kihűlt tortát három részre vágom,megtöltöm a krémmel,meggyszemeket teszek rá,kissé lenyomkodom.A torta kúlső részét bevonom a maradék krémmel.
Tetejére csokimázat készítek,jobban szeretem,mint az olvasztott csokit!-kakaópor,cukor,kevés víz,és sűrűsödásig főzöm,vajat teszek bele,hogy szép fényes legyen-
Díszítésben tök béna vagyok,felvert tejszínhabbal,és cukordrazséval díszítettem.

2 megjegyzés :

Gabriella írta...

Isten éltessen! A torta meg jöhetne hozzám, nagyon megkívántam... :)

Juci írta...

Isten éltessen sokáik sokáig!
Finom tortát készítettél.