2010. november 5., péntek

gyros,pitában


Gyerekek már régóta kérték,most jött el az ideje,mindenki itthon volt!
Két jó nagy csirkemellet felcsíkoztam,összekevertem gyros fűszerkeverékkel,és hűtőbe raktam.
-50dkg liszt
-0,5dkg élesztő
-kis só
-kb 3,5 dl langyos víz
A lisztet egy tálba teszem,belemorzsolom az élesztőt.Sózom,majd fokozatosan hozzáadva a vizet,bedagasztomAkkor jó,ha elválik az edény falától.Egy kicsit keményebb,mint a hagyományos kelttészta!Letakarom,kelesztem.Kis cipókat formázok belőle vizes kézzel,majd megint kelesztem kb 20percig.a kis cipókat ellapítom,széleit lenyomkodom,fontos,hogy a közepét ne,mert különben nem dagad "zsebesre".Forró sütőben 200-250 fok,kb 5 perc alatt készre sütöm,én közben megfordítottam,és sütőpapíros tepsibe tettem,amit kissé megolajoztam.
Közben egy nagy uborkát,pár szem paradicsomot,salátát felkockáztam,egy keverőtálba tettem.
A husokat olivaolajon készre sütöm.Nem sóztam,a fűszersó elég volt,amiben pácolódott:)
Tejfölt/joghurotot kikeverek két nagy gerezd reszelt fokhanymával,sóval.Egy másik edényben erőspistát kevertem tejföllel.
A piták végét levágom,csurgatok bele az öntetből,saláta,husok,öntet...ízlés szerint.
De lehet simán tányérra minden,és törni hozzá a pitát:)
A zöldeket tálaláskor sóztam,és belevágtam pár levél friss bazsalikomot is.

4 megjegyzés :

Ami írta...

Guszta :)

Bianka írta...

Ugye nekem is készítettél egyet :)))

Ms. Poppy írta...

Mennyei látvány! A mai menzás darás tésztát nagyon szívesen lecserélném egy ilyenre. Én is kérnék szépen egyet!:)

pitypang írta...

:) nagyon szivesen készítenék nektek is:):)
Gyerekek mindet elpusztították,egyik nagy kedvencük :)