2010. március 27., szombat

kókuszos pálmalevél



Most próbálkoztam először,hogy több képet helyezzek egybe...majd még gyakorlom :)
Ez a süti a Rama receptfüzetek sorozat decemberi számából van.De most,hogy kész,pontosan olyan,mint anyu kókuszos habtekercse! :)
Hozzávalók:
a tésztához:-1dl tej
-1 kiskanál cukor
-3dkg élesztő
-40dkg liszt
-20dkg margarin
-3 tojássárgája
A kókuszos krémhez:-3 tojásfehérje
-25dkg cukor
-15dkg kókuszreszelék
a tetejére:-1 felvert tojás,kevés kristálycukor
1.A tejet meglangyosítom,beleteszek 1 kiskanál cukrot,az élesztőt,felfuttatom.A lisztet a margarinnal elmorzsolom,majd a tojások sárgáját,és a tejes élesztőt is beleteszem,és összegyúrom.egy jól gyúrható zsíros tésztát kapok.Letakarva kb.40 percig kelesztem.
2.A krémhez a tojások fehérjét kemény habbá verem,a vége felé apránként hozzáadom a cukrot,és a végén óvatosan belekeverem a kókuszt.
3.A megkelt tésztát 50*35cm-esre nyújtomrákenem a krémet.Alulról,és felülről a közepéig feltekerem.Ujjnyi vastagra szeletelem,és sütőpapiros tepsire pakolom.Tetejét megkenem felvert tojással,és meghintem cukorral(barnacukrot használtam).Előmelegített sütőben 180 fokon 20-22 percig sütöm.

3 megjegyzés :

Niki írta...

Ez milyen fajta kelt tészta?Olyan mint egy kalács tészta,vagy mint egy sima kakaós csigának a tésztája?Vagy esetleg fánk szerűség?Csak azért kérdezem mert nagyon megtetszett.Van egy csomó kókuszreszelékem és nem tudom felhasználni...

pitypang írta...

A kakaós csigáét nem tudom,milyen :( de ez egy élesztős,gyúrt tészta,nem kelll dagasztani,csak összgyúrni a hozzávalókat,és vékonyra kinyújtani...szerintem ilyen lehet a kakaós csiga tésztája is!!!meg is fogom csinálni,jó ötletet adtál :)

Bianka írta...

Nagyon jól néz ki, és a montázs is pöpec. Akkor hasonló lehet a darázsfészekéhez. Mert azt is gyúrni kell, vagyis én azt teszem.