2010. február 12., péntek

gránátos kocka,vagy grenadírmars

De lehet egyszerűen krumplis tészta is
Azért teszem ide,mert lehet,nekem pofonegyszerű,de nem volt mindig az.
Mikor először készítettem nagylány koromban,nem értettem,miért nem olyan,mint amit anyu főz...kihagytam a hagymát!
Így készítem:
Kifőzök fél kiló fodros nagykocka durum tésztát.
Egy nagy fej vöröshagymát apróra vágom,zsíron lepirítom,félrehúzom,rászórok egy kanál piros paprikát,kis víz,visszateszem.A közben megpucolt kb. fél kiló krumplit felkockázom,ráteszem a pörköltalapra,sózom,borsozom,annyi vizet öntök rá,hogy éppen ellepje.Készre főzöm.Mikor a krumpli puha,összetöröm egyy krumplipaszírozóval,és belekeverem a tésztát.Szerintem ennél az ételnél nagyon fontos,hogy ne legyen száraz,tehát nem szabad a zsiradékkal nagyon spórolni.Szóval nem fittneszkaja :)
Céklasaláta,vagy savanyú,esetleg kovászos uborka klappol hozzá :)
Használtam:
-1/2 kg durum fodros nagykocka tészta
-1/2 kg burgonya
-1 nagy fej vörösshagyma
-pirospaprika
-só,bors

Nincsenek megjegyzések :