2010. január 3., vasárnap

töltöttkáposzta

Tegnap készült.
Így ma ráértem.
17 gombóc!!
Nálunk nem bébi méretű a töltelék,szeretik,ha van a tányérban!
A káposztalevelek is eléggé méretesek voltak :)
Szerintem töltött káposztát készíteni nagyon egyszerű.
Talán már leírtam a receptet!?
Egy kiló darálthús,egy fej vöröshagyma finomra vágva,fokhagyma,kettő tojás,só,bors,paprika,rizs(mindig főzőtasakost teszek bele,egy-kettő zacsival)
Összekeverem,kóstolom,utánízesítem ha kell.
Közben apróra vágott vöröshagymát ledinsztelek,paprika rá,felöntöm kevés vízzel.Ráteszem a savanyú káposztát(most nem kellett kimosni,nem volt nagyon savanyú,és szeretem,ha érződik az íze).Mikor forr,bele a gombócok(mindegyiket levélbe tekertem).Tettem bele füstölt kolbászt.Máskor oldalast,vagy csülköt szoktam,most nem volt.Tetejére a maradék savanyú káposzta,majdnem egy kiló elment.
A végén egy vékony rántás is került rá,mert most így láttam jónak,általában nem szoktam rántani.
Holnapra is van ebédjük :),ezért jó ilyet készíteni.A káposzta úgy jó,minél többet melegítik!-legalábbis ezt mondják az okosok :)

1 megjegyzés :

Icuska írta...

Én nagyon szeretem,és sokat is ettem mostanába,de én nem tudnám meg unni soha.