2010. január 22., péntek

olasz zöldségleves VKF! XXXI

Sedithnél jártam.
Ott láttam ezt a témát.
erre én:nahát,nálam tízből nyolcszor így van!
Ez ma azért készült,mert a káposztás csirke után maradt káposzta,és sikítva kiáltott felhasználásért.
Ugyan innen volt még maradék húsos szalonna.
A zeller és répa a gulyásleves után maradt.A sajt a rakott krumpli után,paradicsompüré pedig a lecsós csirke után maradt.
Tulajdonképpen minden zöldségem felhasználásra ácsingózott a hűtőben,ki sem tettem a lábam a lakásból,minden jelen volt.
Most jól fel is használtam mindent,itt a hétvége,megint feltölthetem a hűtőm
OLASZ ZÖLDSÉGLEVES:
A húsos szalonnát felcsíkoztam(minden julienre van vágva!!).Feltettem olvadozni,rávágok egy fej vöröshagymát,lepirítom.Erre jön egy kis konzerv (vagy lehet igazi is,de nekem nem volt,csak a lecsós csirkéből mardt konzerv püré)paradicsom,lepirítom.Kis vízzet teszek rá,és rádobálom a sárgarépát,zellert,karalábot,kelkáposztát,burgonyát-így dinsztelem puhára.Só,bors,kevés ételízesítő.Felöntöm a kívánt mennyiségre(kb három liter lett),én vízzel,de lehet csontlé,akinek van.Tettem bele egy kevés rizst,így főztem készre,lassú tűzön,hogy szép tiszta legyen a leve.(a recept ír spagettit is,de én nem tettem).Tálalásnál meghintem petrezselyemzöldel,és reszelt sajtot is tehet rá,aki szereti.Parmezán kellene,de nekem csak sima trappista volt itthon,az még a rakottkrumpli után maradt.

2 megjegyzés :

sedith írta...

Jaj, de jól néz ki!:) No ugye, egy kis ebből és abból nem is hinné az ember, hogy milyen remekművek születhetnek!:) Jegyezzed csak le az összes iylet, majd a linkeket küldd el a vkfxxxikukacgmailpontcom címre, hogy a kiíró tudja őket összegyűjteni. :)

A gasztro.blog.hu oldalon nem jársz? Mert ott bal felől az első ez a VKF!-felhívás! És még sok érdekességet találhatsz!:)

pitypang írta...

Köszönöm Edith,néztem,elküldtem!! :)
Nem nagyon értek ám még ezekhez a dolgokhoz,arra az oldalra viszont feltett Gabojsza,amit itt is nagyon szépen köszönök neki!! :)