2010. január 14., csütörtök

natúrszelet+gersli

Gyermekkori emlékeim közt halványan derengett.
Ettem én árpagyöngyö(é)t..
Így most vettem.Nos,akkor az nem árpagyöngye(gersli)volt,mert egyáltalán nem ilyenre emlékeztem :(
Az hófehér volt,és hatalmas nagy szemű
De ha már megvettem,megfőztem(kellett neki idő!)
Így lett a vacsora natúr szelet gerslivel
Mit mondjak...nem olyan rossz,de nem erre számítottam :(
Azért elfogyott!
A sertéskarajokat kiklopfoltam,sóztam,borsoztam.Lisztbe forgattam,és kevés zsiradékon elősütöttem.A szeleteket(fejenként kettőt számolok) egy nagyobb edénybe raktam,kevés vizet(húslé) öntöttem alá,fokhagymát,sót,borsot tettem rá,és összeforraltam-ennyi idő alatt a hús is pont puha lett.
Mindaz idő alatt,míg a hússal foglalkoztam,a gersli fődigélt...aztán egyszer csak puha lett,nem mértem az időt(kóstolni kell),de jóval több kellett neki,mint a rizsnek :(

2 megjegyzés :

Dulmina írta...

Az a nagy szemű, fehér inkább tápiókagyöngy volt, nem?

Az árpagyöngy meg sokkal hamarabb megfő, ha előzőleg beáztatod - már akár egy órányi áztatásnak is van hatása, de a legjobb előző este nem elfelejteni. Sokoldalúan használható alapanyag, én nagyon szeretem, főleg így a téli időszakban.

pitypang írta...

Dulmina,köszönöm...lehet,hogy az volt,nem tudom,csak arra emlékszem,nagyon ízlett!
Meg fogom keresni a tápiókagyöngyöt is,igaz,még nem is hallotttam róla :(
Az árpagyönygével kapcsolatos jótanácsot köszönöm,most használtam először!! :)-azért nem adom fel :)