2010. január 23., szombat

kávéhab torta

A recept Chef Vikitől van
Mikor olvastam,rögtön tudtam,nekem ezt el kell készítenem!
Kávé,hab,torta:csakis jó lehet.
Az is!!!!!
Zsófi azt mondta,szülinapjára ilyet kér!
Elkészíteni nagyon egyszerű.
Hozzávalók:
kekszes alap:
-15dkg kakaós omlós keksz
-7,5dkg vaj
A kávéhabhoz:


-2dl erős főzöt kávé
-25dkg natúr krémsajt
-10dkg porcukor(én ennyit használtam,és pont jó)
-4dl tejszín
-1cs. zyelatinfix,+1 kis zacsi habfixálót is tettem(oetkerest)
-étcsoki,kakaópor a díszítéshez
A kekszet apróra darálom,és az olvasztott puha vajjal összegyúrom,tortaformába teszem,megsütöm-kb tíz perc(tettem alá sütőpapírt,és mikor le akartam venni róla,szana-szét tört....visszapakoltam a tortaformába,és beletapicskoltam vizes kézzel.Lehet,legközelebb egy más fajta alapot sütök neki,mondjuk a joghurtos sütim tésztáját,kakaósan).
A natúr krémsajtot kikeverem a porcukorral,a kihűlt kávéval,és a zselatinfixel.A tejszínből kemény habot verek,és óvatosan belekeverem a kávés cuccba.Az elősütött, formában lévő lapra kenem,és hűtőbe teszem.Nekem egy egész éjszaka ott volt.Tálalás előtt leszedem a tortaforma szélét,megszórom a kakaóval,és rárszelem az étcsokit(a hámozóm elég béna,nem lett szép csokiforgácsom:()
A habja,szerintem valami csudafinom!!!!!(meg kell próbálni a kekszes alapot,lehet csak én bénáztam el,vagy simán nem kell sütőpapírt tenni alá,és akkor nem kell kiszedni,nem törik..)

3 megjegyzés :

Pedke írta...

Heló!
A keksz alapodhoz jó tanács. Nem kell sütni, csak a hűtőben megdermeszteni, míg a krémet készíted.Így papír se kell alá. Próbáld ki, tuti így jó lesz! Én mindig így szoktam.
Ja, én is megcsinálom, nagyon jól néz ki és finom lehet...

Icuska írta...

Nagyon jól néz ki:):)

Chef Viki írta...

Juj de jó :-)) Örülök, hogy ízlett! Gyönyörűséges lett!

Nem este ettétek, ugye? :-DDD Mert mi igen, és hajnal 4-ig tartott a buli :-)))

Kekszalap: sütőpapírra tapicskol, megsüt, rá a krém, hűtőbe be. A trükk: én nem szoktam áttenni tálra, tányérra a kész tortákat, hanem a tortaforma alján hagyom, azon vágom fel. S így működik :-)