2010. január 24., vasárnap

Gyros,vagy olyasmi

Teljesen kútfőből,érzésre.
Lehet,a Görögök megköveznének
De nekünk így jó :)
Pita:
-25dkg liszt
-1,5dl víz
-0,5dl olivaolaj
-1-2dkg élesztő
-kanál cukor a kelesztéshez,só
Ebből egy lágy kelt tésztát gyúrok.
Hat pita lett,három kamasz gyerkőcnek készült.
-Három csirkemellett felcsíkoztam,görög gyrosporral(tescoból) jól meghintem,összekeverem,állni hagyom.

Addig kisül a pita,mindkét oldalát 10-10 percig sütöttem.Olajozott sütőpapíros lapon.
A zöldeket felkockázom.
-4 paradicsom
-2 uborka(ebből a Tsatsikiba is reszeltem)
-1 kaliforniai paprika
-fejessaláta
-kevés hagyma
Tsatsiki:
-1 pohár tejföl(vagy joghurt,natúr),ebbe reszelem az uborkát,és vagy fokhagymát reszelni bele,vagy mint én tettem,készen vásárolható tsatsiki port tettem bele.
A bepácolt csirkecsíkokat olivaolajon ropogósra sütöm,ez nem sok idő,a csirkemell gyorsan elkészül,szép piros ropogós lett.
Mikor minden kész,a pitákat bevágom,és beletölti mindenki amit szeret,ahogy szereti.
Így volt:zöld,tsadsiki,hús,tsadsiki,zöld,hús,tsadsiki
Készíthettem volna csípős mártást is,de ez most elmaradt.
Gyerekeknek ez az az étel,amiből: bármikor,bárhol,bármennyit!!!


Nincsenek megjegyzések :