2010. január 25., hétfő

epres-túró torta

Nem most készült!
Csak átpakolok egy pár régebbi receptet,amit másik blogon írtam.
Az viszont biztos,mihelyst lesz eper,újra elkészítem!


Recept:

-zselatinlapok vagy 2 evőkanál zselatinpor,200ml hideg víz,200ml forró tej,500g túró,250g margarin,3 egész tojás,300ml porcukor,2 evőkanál rum,100g babapiskóta,250g friss eper,1cs tortazselé
ELKÉSZÍTÉS:
A zselatint az előírt módon készítsük el,ha kész van,öntsük a mixerbeés keverjük össze a forró tejjel.Fokozatosan adjuk hozzá a túrót,a puha margarint,a három tojást,és a cukrot.A jól elkevert masszát osszuk háromfelé.Helyezzük a babapiskótákat a tortaformába,majd öntsük rá az első adag masszát.Erre pakoljuk rá az epreket,majd jöhet a második adag massza,aztán ismét a babapiskóta,végül pedig az utolsó adag krém.A sütit tegyük hűtőbe,és hagyjuk állni kicsit.Tetejére tesszük a félbe vágott epreket,rá a tortazselé,és be a hűtőbe!
.
Én nem tettem bele tojást,mert irtózom a nyers tojástól,vajat is csak kevesebbet,úgy érzésre .Babapiskótát viszont nálam dupla mennyiséget vett fel,a túró az csisszre,pont elég lett...




2 megjegyzés :

esper írta...

Szia, imádom az ilyen fajta édességeket!!! és amellett nagyon mutatós is!
Ezúton szeretném még megköszönni a kreatív díjat , mert ma mikor néztem a bejegyzéseim, láttam , hogy ezt elmulasztottam. Üdv Esper

pitypang írta...

Örömmel adtam :)
Már várom az eperszezont,és elkészítem újból :)