2009. november 28., szombat

stíriai metélt


Stíriait nem készítettem már vagy húsz éve.Pedig állítólag ezzel csábítottam el a férjem :)
Ez nem igaz ám!!! :)
Így készítem:
először is egy túrómetéltet kell készíteni.Ami abból áll,hogy az áttört túrót,egy tojással,és a lisztel összegyúrom,kinyújtom,metéltre vágom,és kifőzöm.(ez olyan,mint az előző krumplis fluta tésztája,csak itt túró van a krumpli helyett)
Hat tojást használtam,a fehérjéből habot vertem,kevés cukorral.A sárgáját 25dkg cukorral,10dkg vajjal,egy reszelt citrom héjával,vanilin cukorral habosra keverem,bele

keverek egy nagy doboz tejfölt,és a lecsepegtetett metéltet.Óvatosan a fehérje habot is hozzá keverem.
(a mazsolát kifelejtettem :( ,azt is kell bele tenni)
Ezt édes mártásnak is nevezik.
Egy tepsit kivajazok,morzsázok,beleöntöm a kész masszát,előmelegített sütőben,180-200 fokon sütöttem,míg a teteje megpirult.
(remélem nem hagytam ki semmit, :)

Nincsenek megjegyzések :